Του Παντελή Μπουκάλα
Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους πολίτες που απλώς έκαναν το στρατιωτικό τους κάποια στιγμή και δεν φόρτωσαν το μπράτσο τους γαλόνια και το στήθος παράσημα, μάλλον έπειτα από μάχες γραφείου, να παρακολουθήσουν τους πολιτικοστρατηγικούς προβληματισμούς επιτελαρχών. Αν μάλιστα δεν τους βοηθούν ιδιαίτερα η γλώσσα των στρατηγών (ούτε καν μια παραλλαγή του μοντέλου της λεγόμενης καραβανάδικης) και ο λόγος τους, ένα συνονθύλευμα ανιστόρητων κλισέ και λεβέντικων προσβολών προς τους «γυφτοσκοπιανούς», που δεν είναι άξιοι ούτε να καλιγώσουν τον Βουκεφάλα, τότε οι λοιποί πολίτες ξέρουν τι θα πάθουν: Θα μείνουν έξω από την εθνική μυσταγωγία που δημιουργείται όταν το συνεπαρμένο πλήθος ψέλνει ευλαβικά το «Είναι τρελός ο στρατηγός» (ο κ. Φραγκούλης Φράγκος εν προκειμένω), με τη σιγουριά ότι συνεχίζει την παράδοση που άρχισε με το «Τη Υπερμάχω».
Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους λαϊκούς, που μόνο για λιγοστές παρουσίες στο κατηχητικό καμαρώνουν, να παρακολουθήσουν τους θρησκειοπολιτικούς προβληματισμούς ιεραρχών που επί χούντας είτε διάβαζαν είτε δασκάλευαν θεολογικά τους αξιωματικούς της χωροφυλακής. Είπε λοιπόν στη «λαοσύναξή» του στο Αίγιο ο Καλαβρύτων και Αιγιαλείας: «Κάποιοι αποτόλμησαν να με χαρακτηρίσουν “Αμβρόσιος ο ναζιστής”, “Αμβρόσιος ο χουντικός”, “Αμβρόσιος ο εθνικιστής”… Προς όλους αυτούς, από τη θέση αυτή απαντώ: Προτιμώ οποιοδήποτε από όλα τα παραπάνω επίθετα, αφού όλα έχουν σχέση με την έννοια της πατρίδος. Δηλαδή, προτιμώ να με αποκαλείτε φασίστα, όχι όμως κατσαπλιά. Ούτε αντάρτη και προδότη. Φασίστα ναι, κατσαπλιά ποτέ».
Για τον κ. Αμβρόσιο δηλαδή –αν καταλαβαίνουμε σωστά αυτά που ο ίδιος ενδεχομένως δεν καταλαβαίνει, κατειλημμένος όπως είναι από το ιερό πάθος της αριστεροφαγίας–, τα επίθετα ναζιστής, χουντικός και εθνικιστής «έχουν σχέση με την έννοια της πατρίδος». Σοβαρά, πανοσιολογιότατε, πανακροδεξιότατε, ή όπως αλλιώς πρέπει να σας αποκαλούμε για να είμαστε σεβαστικοί; Καλά το «εθνικιστής». Ας κάνουμε την παραχώρηση να δεχτούμε ότι αυτό έχει κάποια μακρινή σχέση με την πατρίδα, αφού έχει στενότατη σχέση με την καπηλική εκμετάλλευση της πατρίδας. Το «χουντικός» όμως από πού κι ώς πού «έχει σχέση με την πατρίδα»; Επειδή αναπτύχθηκε τότε ο τουρισμός της Γυάρου; Και το «ναζιστής»; Κι αυτό «έχει σχέση με την πατρίδα»; Συνειδητοποιείτε, φιλοχρυσαυγιότατε, την ύβριν που διαπράττετε απέναντι στα θύματα των Καλαβρύτων, εσείς, ο δεσπότης Καλαβρύτων;